Emperyalizme ve terör örgütü NATO’ya karşı İzmir’de alandaydık: “NATO’dan derhal çıkılmalıdır”

0
84

7-8 Temmuz’da Ankara’da yapılacak olan NATO Liderler Zirvesi öncesinde yurdun dört bir yanında halk emperyalizme ve onların terör örgütü NATO’ya karşı mücadele ediyor.

Bugün İzmir’de halk, saat 16.00’da kitlesel bir şekilde “NATO’dan derhal çıkılmalıdır” dedi.

NATO’ya Hayır Koordinasyonu’nun organize ettiği basın açıklaması için İzmir Buca’da bulunan NATO üssü önünde toplanıldı.

“Emperyalist Saldırganlığa ve NATO’ya Hayır” pankartı ardında yürüyen yüzlerce yurttaş hep bir ağızdan, “NATO’dan çıkılsın, emperyalist üsler kapatılsın”, “Kahrolsun ABD emperyalizmi”, “Katil ABD, işbirlikçi AKP” gibi sloganlar attı.

NATO’ya Hayır Koordinasyonu’nun ortak basın açıklamasında şunlara değinildi:

“Savaş ve işgallere yenilerini ekleme planlarına izin vermeyeceğiz. Burjuvazinin çıkarlarını temsil eden AKP iktidarı, Tom Barack’ın da ifadesiyle meşruiyetini Trump’tan alıyor. Trump’ın da söylediği gibi, ‘Biz ne dersek Erdoğan onu yapıyor!’. Meşruiyetini emperyalizmin iki dudağı arasına bırakanları istemiyoruz! AKP iktidarı, emperyalist dostlarıyla birlikte demokratik hakların, özgürlüklerin, emekçilerin kazanımlarının en küçük bir kırıntısına bile tahammül edemiyor; bunları ayaklar altına alıp tamamen yok etmek istiyor.

Emperyalizm askeriyle, üsleriyle, NATO’su ile bölgemize yeni bir deli gömleği giydirmek, yeni kurşun askerler yaratmak istiyor. NATO’su, Trump’ı, Barack’ı, askeri üsleri, Saray’ı ve tüm işbirlikçileri… Hiçbiriniz bu topraklarda ve dünyanın hiçbir yerinde istenmiyorsunuz! Emperyalizme karşı mücadelenin ve öfkenin sokaklarda nasıl büyüyeceğini göreceksiniz. Bugün burada toplananlar olarak başta 7-8 Temmuz tarihlerinde zirvenin yapılması planlanan Ankara olmak üzere, Türkiye’nin dört bir yanında NATO’ya ve emperyalist politikalara karşı barışın ve halkların sesini yükseltiyoruz.

Bugün İstanbul, Ankara ve İzmir’de başlayan yürüyüşümüz Adana’da, Malatya’da, Diyarbakır’da ve emperyalizmin varlığının olduğu her yerde sesimizi büyüteceğiz. Emperyalistlerin emir ve desteğiyle Filistin’de, İran’da, Lübnan’da, Suriye’de masum kardeşlerimiz öldürülürken, bölgemizde yeni savaş ve yıkım politikalarının merkezi olmak istemiyoruz. Bu ülkenin emekçilerini, kadınlarını, gençlerini, aydınlarını sesimizi yükseltmeye; tüm yurttaşlarımızı emperyalizme karşı durmaya ve NATO’nun emperyalist savaş zirvesine ve temsilcilerine karşı istenmediklerini gösterecek tepkiyi örmeye çağırıyoruz.”

Koordinasyon, yapılan açıklamanın ardından “Tüm NATO üsleri kapatılmalıdır, NATO’dan derhal çıkılmalıdır, dünyanın en büyük savaş ve saldırganlık örgütü olan NATO dağıtılmalıdır, dünyanın kanlı paylaşım savaşlarının hazırlığı olan silahlanma yarışı durdurulmalıdır” taleplerini ifade etti.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.