NATO’ya karşı Ankara’da alandaydık: “Trump’ı da NATO’yu da İstemiyoruz”

0
85
Fotoğraf: BirGün

Ankara’da yapılacak olan NATO Zirvesi öncesinde halk bugün saat 19:00’da Sakarya Caddesi’nde bir araya gelerek, “Trump’ı da NATO’yu da İstemiyoruz” dedi.

NATO’ya Hayır Koordinasyonu bugün İstanbul, İzmir ve Ankara’da emperyalizme karşı eş zamanlı eylemler örgütledi. Eylemlerden birisi de Ankara’nın Sakarya Caddesi’nde gerçekleşti. Açılan pankartlar, taşınan dövizler ve atılan sloganlarda NATO’cu teröristlerin yurdumuzdan defolup gitmesi üzerinde duruldu.

İlk açıklama DİSK, KESK, TMMOB, Ankara Tabip Odası ve Serbest Muhasebeciler ve Mali Müşavirler Odası adına KESK Dönem Sözcüsü Tülay Yıldırım tarafından yapıldı. Yıldırım, NATO’ya karşı gelen insanların ve halkın iktidar tarafından baskı altına alındığı üzerinde durarak, “Ankaralılar yani ev sahipleri kendi memleketlerinde ablukaya alındı. İfade ve örgütlenme özgürlüğünün fiilen sınırlandırıldı. NATO’nun Ankara’daki zirvesini takip etmek isteyen çok sayıdaki muhalif medya kuruluşu ve gazetecinin akreditasyon talebi reddedildi. Daha açık bir ifadeyle Ankara’da sıkı yönetim ilan edildi. Ankara’da yaşanan bu tablo, NATO’nun temsil ettiği siyasal aklın küçük bir özetidir aslında” ifadelerini kullandı.

Yıldırım son olarak şunu kaydetti: “Ülkemizin geleceği emperyalist merkezlerde, NATO karargâhlarında ya da uluslararası sermayenin çıkar hesaplarında değil; emeğiyle yaşayan milyonların ortak mücadelesinde, halkın iradesinde, demokraside ve barışta yatmaktadır. Emperyalistler ve yerli işbirlikçileri 6. Filo’yu unutmayın. Dün 6. Filo’nun önünde secdeye duranlar, bugün  ülkemizi emperyalizme bağımlı hale getirenlerdir. Emperyalistlere ve yerli işbirlikçilerine karşı bağımsızlık ve demokrasi mücadelemiz 6. Filoya direnenlerin rehberliğinde devam ediyor. Bu ülke; sarayların, saltanatların ve işbirlikçilerin değil; bağımsızlığın, laikliğin, demokrasinin ve emeğin ülkesi olacaktır.”

NATO’ya Hayır Koordinasyonu’ndan açıklama

Yıldırım’ın açıklamasının ardından bir açıklama da NATO’ya Hayır Koordinasyonu tarafından yapıldı. Açıklamayı Ecrin Özdil okudu. Özdil açıklamada, “Haydutça sağa sola saldıran Trump’ı topraklarımızda istemiyoruz. ‘Size demokrasi değil monarşi yakışır’ diyerek bölge halklarını aşağılayan Tom Barrack’ı topraklarımızda istemiyoruz. NATO demek esaret demektir. Bu esaretin yeni bir örneğini de biz Ankara’da yaşıyoruz” dedi.

Açıklama, yoğun sloganlarla bitirilirken, NATO toplantısının iptal edilmesi, Türkiye’nin NATO’dan çıkması ve NATO üslerine el konulması, NATO kapsamında yer alınan tüm anlaşmaların tek taraflı olarak feshedilmesi, Türkiye’de bulunan yabancı askerlerin sınır dışı edilmesi çağrısında bulunuldu.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.