ABD İran’a hava saldırıları düzenledi, tansiyon yeniden yükseldi

0
70

ABD ordusu önceki gün Hürmüz Boğazı’ndan geçen bir ticari gemiye saldırı düzenlendiğini belirterek, bu saldırıya yanıt olarak dün İran’a hava saldırıları düzenlediğini duyurdu. İran Dışişleri Bakanlığı, saldırının 18 Haziran’daki ateşkes mutabakatını açıkça ihlal ettiğini belirtti.

ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM) X sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, “İran’ın 25 Haziran’da tek yönlü saldırı dronuyla M/V Ever Lovely gemisine saldırmasının ardından, ABD uçakları İran’ın füze ve insansız hava aracı depolama alanları ile kıyı radar üslerini vurdu” ifadelerini kullanmıştı.

İran Dışişleri Bakanlığı, saldırıyı kınayan bir açıklama yayınladı.

Yapılan açıklamada şunlar kaydedildi:

“İran, terörist ABD ordusunun 27 Haziran 2026 Cuma akşamı İran’ın güney kıyılarındaki çeşitli noktalara düzenlediği hava saldırılarını şiddetle kınamaktadır.

İran’ın kıyı gözetleme tesislerini hedef alan bu vahşi saldırılar, Birleşmiş Milletler Şartı’nın 2. Maddesi’nin 4. Fıkrası’nın açıkça ihlali olmasının yanı sıra 18 Haziran 2026 tarihli Dayatılan Savaşın Sona Erdirilmesine İlişkin Mutabakat Zaptı’nın birinci maddesinin de açık bir ihlalidir.”

Ayrıca bakanlık, İran’ın ulusal egemenliği ile ulusal çıkarlarını koruma hakkı olduğunu ve ABD unsurlarına yönelik karşı saldırıların meşru müdafaa hakkı doğrultusunda gerçekleştirildiğini kaydetti.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.