ABD ile İran arasında ilan edilen ateşkese rağmen bölgede tansiyon yeniden yükseldi. ABD ordusu, İran’a yönelik yeni hava saldırıları düzenlediğini açıklarken, ABD Başkanı Donald Trump, İran yönetimini ateşkesi ihlal etmekle suçladı ve tehditlerde bulundu.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), pazar günü yaptığı açıklamada İran’daki hava savunma sistemleri, insansız hava aracı depoları ve gözetleme altyapısının hedef alındığını duyurdu. Açıklamada operasyonun, Hürmüz Boğazı yakınlarında bir ticaret gemisine düzenlenen İran kaynaklı saldırıya misilleme olarak gerçekleştirildiği belirtildi.
Saldırıları doğrulayan Donald Trump ise İran’ın ateşkes anlaşmasını ihlal ettiğini iddia etti. Trump, yaptığı açıklamada, “Bir noktadan sonra makul davranmayı sürdüremeyebiliriz ve başarıyla başlattığımız operasyonu askeri yöntemlerle tamamlamak zorunda kalabiliriz.” ifadelerini kullandı.
ABD saldırılarının ardından Körfez’deki müttefik ülkeler Kuveyt ve Bahreyn’de de güvenlik alarmı verildi. Kuveyt ordusu, hava savunma sistemlerinin füze ve İHA saldırılarını engellediğini duyururken, Bahreyn İçişleri Bakanlığı ülke genelinde sirenlerin çaldığını ve vatandaşların güvenli bölgelere geçmeleri çağrısında bulundu. İran Devrim Muhafızları ise söz konusu saldırıları üstlendiğini açıkladı.
İran devlet televizyonu IRIB ise gece saatlerinde Sirik kenti yakınlarındaki bir köyde şiddetli patlama sesleri duyulduğunu bildirdi. Daha sonra yapılan açıklamada, bir iletişim kulesinin mermilerle vurulduğu aktarıldı.
Bu saldırı, haziran ayı ortasında iki ülke arasında imzalanan çerçeve anlaşmasının ardından ABD’nin İran’a yönelik gerçekleştirdiği ikinci saldırı oldu. ABD, bir gün önce de İran’a ait füze ve İHA depoları ile kıyı radar tesislerini hedef aldığını açıklamıştı.


























