Açlık grevindeki öğretmenlerden açıklama: “İktidar partisinin kendi içerisindeki piyasacı akla teslim olmayarak milyonların talebine kulak tıkamamasını temenni ediyoruz. Mücadelemiz devam ediyor!”

0
60

Taban maaş uygulamasının geri getirilmesi ve atama mağduriyetlerinin giderilmesi talebiyle 12 gündür Ankara’da açlık grevi yapan öğretmenler giriştikleri mücadelenin toplumsal taban bulduğunu, iktidar partisinin de bu talebe kulak tıkamaması gerektiğini ifade ederek “mücadelemiz devam ediyor” dedi.

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası, Ankara İl Temsilciliği önünde dün açıklama yaptı. Direnen öğretmenler, Milli Eğitim Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan ve AKP Grup Başkanı Abdullah Güler ile yaptıkları görüşmeler hakkında aktarımda bulundu.

“Mücadelemiz devam ediyor” diyen öğretmenler şu açıklamayı yaptı:

“Müzakerelerin ve izlenimlerimizin sonucunda vardığımız anlık sonuç şu şekildedir:

  • Öğretmenlerin talepleri toplumun gündemine girmiş ve destek bulmuştur. Muhalefet partilerin tamamı, iktidar partileri vekillerinin önemli bir kısmı bu desteğe dahil olmuştur.
  • Öğretmenlerin taleplerinin sadece öğretmenleri alakadar eden, özlük haklarına dair talepler olmadığı; bu taleplerin eğitimin geleceği adına da kritik bir yerde durduğu kamuoyu tarafından anlaşılmıştır. 
  • İktidar partisinin içerisinde ise öğretmenlerin talebini makul ve çözülmesi gereken bir noktada gören vekiller, Bakanlıkta bu meseleyi tümden reddetmeyen bir tavır bulunmakla birlikte yine iktidar partisinde meseleyi bir öğretmen/eğitim meselesi olarak görmekten uzak piyasacı, patroncu, talebi ve hakkı bir şirket/holding yönetici aklıyla yorumlayan ve ütopik öngörülerle öğretmenliğin -zaten-  5 yıl içerisinde tümden yok olacağını düşünen bir aklın varlığı eş zamanlı bulunmaktadır.
  • Öğretmenlerin taleplerinin karşılanmasının başka meslek gruplarına emsal teşkil etmesi ya da sermayeye müdahale olarak algılanacağını düşünenlerin öğretmenliğin sürüklendiği durumun hiçbir çalışma alanına benzemediğini fark etmediği (öğretmenlerin asgari ücretle çalışıyor olması, özel öğretim kurumlarının sayısının sürekli artıyor olması, alanda süreli iş sözleşmesinin varlığı, öğretmenlerin doğrudan MEB ataması ile çalışıyor olması, Taban Maaşın 2014’e kadar var olan bir hak olması, mülakatta yaşanan haksızlığın tartışma kaldırmayacak netlikte oluşu, yüz binlerce öğretmenin atama beklemesine rağmen atama sayılarındaki yetersizlik açıktır. 

Gelinen aşamada hemen herkesin hak verdiği, desteklediği taleplerimiz toplumsal muhalefeti, Meclisin büyük bölümünü etkisi altına almış bir ortaklaşmanın zemini yaratılmıştır. Bu noktada bu ortaklaşmanın artık kimseyi ikna edemeyecek halk nezdinde geçerliliği olmayan argümanlarla parçalanamayacağını düşünüyoruz. Herkesin öğretmenlerin yanında olduğu bir atmosferde iktidar partisinin kendi içerisindeki piyasacı akla teslim olmayarak milyonların talebine kulak tıkamamasını temenni ediyoruz. 

Mücadelemiz devam ediyor.”

Bugün MEB önüne çağrı

Öte yandan direnişteki Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası, bugün direnişlerinin 12. gününde Milli Eğitim Bakanlığı önüne çağrı yaptı.

“Bakanlık sessiz, öğretmenler sahipsiz kalmasın” denilerek yapılan çağrı, bugün (26 Haziran Cuma) saat 13:00’da Milli Eğitim Bakanlığı önüne.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.